Hållbar utbildning för livet.

Ökat fokus på jobbet med Mindfulness

Att gå en kurs i Mindfulness med Gärna Hjärta innefattar teoripass, coaching i grupp och praktiska fokusövningar.

Förutom att lära oss att fokusera, andas på ett bättre sätt och hålla koll på tankarna så kommer du också att få nya insikter om acceptans, attityd, intention, tålamod och positivt tänkande. Enkla knep men som ger en direkt positiv effekt på välmåendet.

Fler exempel på ämnen vi går igenom under kursen:

  • Tillit
  • Närvaro i dina fem sinnen
  • Lämna autopiloten
  • Mikropauser i arbetsvardagen
  • Prioritering
  • Möten och e-post med Mindfulness

Resultatet blir förbättrad arbetsmiljö och ökad produktivitet!

MINDFULNESS PÅ JOBBET

Våra Mindfulnessinstruktörer utbildar dig och dina medarbetare i företagsanpassad Mindfulness. Kursen löper över åtta tillfällen à 75 minuter och vi önskar 6 – 12 personer per grupp. Arbetsmaterial och tillgång till våra guidade fokusövningar digitalt ingår.

6 375 KR per deltagare.

GRUNDKURS I MINDFULNESS – Boka senast 28/12 och få 20% rabatt på kurskostnaden!

Vi erbjuder också en möjlighet för mindre företag och enskilda deltagare att gå vår kurs i företagsanpassad Mindfulness i ett koncept vi kallar för GRUNDKURS I MINDFULNESS. Du får samma utbildning som på en intern kurs men med fördelen att kunna delta enskilt. Arbetsmaterial och tillgång till våra guidade fokusövningar digitalt ingår.

Inga förkunskaper krävs, inte heller något ombyte.

 Onsdagar kl. 8:30 – 09:45. Vi håller till hos Masarin Consulting på Trädgårdsgatan 27 i Sundsvall.

  • 8 TILLFÄLLEN  6 875 KR per deltagare.

Boka din plats genom att maila hej@garnahjarta.se eller ring Therés 0705 – 50 80 80

Varmt välkommen till oss!

DÄRFÖR FUNKAR DET:

Det publiceras oerhört många forskningsartiklar och studier per år som visar hur och varför Mindfulness och fokusövningar fungerar. Här är några av dem:

  • Tillväxt och aktivitet i hjärnan påverkas, bland annat prefrontala kortex som har med impulsstyrning, inlärning och empati att göra.
  • En halvtimmes daglig fokusövning under två månader ökade mätbart mängden grå substans i hippocampus (korttidsminnet).
  • Stresshormonet kortisol minskade redan efter fem dagar (20 minuter per dag).

Alla priser är exklusive moms.

Vill du veta mer? Fyll i intresseformuläret nedan så kontaktar vi dig!